مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 فروردین 1400 ساعت 06:502021-03-22حوادث

ممنوعیت شیشه دودی خودرو در صورت مانع دید


رییس پلیس راهور سیستان و بلوچستان گفت: نصب برچسب های شیشه دودی بر روی شیشه خودروها که باعث کاهش دید راننده شود ممنوع و برابر قانون تخلف است.

- سرهنگ علی نام درست روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: نصب و استفاده از برچسب های شیشه دودی بر روی خودروها باعث کاهش دید راننده نسبت به مسیر حرکت و احتمال بروز تصادف در حین رانندگی می شود.

وی با بیان اینکه برخی از افراد متخلف به منظور ارتکاب تخلفات و یا جرائم خاص نسبت به نصب برچسب های شیشه دودی بر روی خودروها اقدام می کنند افزود: قانونگذار به منظور نظارت بیشتر پلیس بر عملکرد رانندگان، ارتقای ایمنی ترافیک و پیشگیری از جرائم برابر ماده 221 آیین نامه راهنمایی و رانندگی نصب شیشه دودی، برچسب بر روی خودرو، باز گذاشتن درب صندوق عقب وسیله نقلیه در حال حرکت، یا نصب پرده یا کرکره یا هر چیز دیگری که مانع دید عقب وسیله نقلیه شود را تخلف دانسته است.

رییس پلیس راهوار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: برابر جدول جریمه های تخلفات رانندگی، کد اخطاریه 2114، مستند به ماده 21 و22 قانون رسیدگی به تخلفات راهنمایی و رانندگی برای نصب برچسب های دودی بر روی شیشه خودرو در کلان شهرها مبلغ 51هزارتومان و سایر شهرها 30هزارو 600 تومان جریمه درنظرگرفته شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ممنوعیت شیشه دودی خودرو در صورت مانع دید

ممنوعیت شیشه دودی خودرو در صورت مانع دید