مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 3 فروردین 1400 ساعت 15:552021-03-23سياسي

ثبت چک در سامانه صیاد برای دسته چک های جدید اعمال می شود


یک مقام مسئول در بانک مرکزی اعلام کرد: آموزش و اطلاع رسانی جامع در خصوص تغییرات قانون جدید چک یکی از اولویت های اصلی بانک مرکزی برای اجرا و پیاده سازی هرچه بهتر قانون یاد شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از بانک مرکزی، پویا جبل عاملی درخصوص قانون اصلاح قانون صدور چک گفت: این قانون با هدف اعتباربخشی به چک و به حداقل رساندن صدور چک بلامحل در سال 1397 توسط مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید و از ابتدای سال 1400 اجرایی می شود.

وی افزود: یکی از اصلی ترین موارد در قانون، ممنوع بودن صدور چک در وجه حامل و ثبت چک در سامانه صیاد است که برای دسته چک های جدید اعمال می شود و پس از تعطیلات و آغاز فعالیت کسب و کارها رعایت آن ضروری است.

مقام مسئول بانک مرکزی با بیان اینکه آموزش و اطلاع رسانی جامع در این زمینه از اولویت های اصلی بانک مرکزی برای اجرای هرچه بهتر قانون یاد شده است، تصریح کرد: باتوجه به تغییرات قانون جدید چک روابط عمومی بانک مرکزی با همراهی و مشارکت روابط عمومی شبکه بانکی با طراحی و اجرای برنامه جامع و مدون ارتباطی و هدف گذاری اطلاع رسانی به آحاد مردم جامعه و اقناع ذینفعان اصلی، آگاه سازی کارکنان شبکه بانکی و نیز آگاهی بخشی و فرهنگ سازی عمومی در این زمینه را در دستور کار قرار داد تا افکارعمومی را برای اطلاع از این تغییرات آماده


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت چک در سامانه صیاد برای دسته چک های جدید اعمال می شود

ثبت چک در سامانه صیاد برای دسته چک های جدید اعمال می شود