مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 5 فروردین 1400 ساعت 00:502021-03-24پزشكي

عوارض مصرف خودسرانه داروها را جدی بگیرید/ کاهش سطح هوشیاری


دانشیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، تداخلات دارویی، مقاومت به آنتی بیوتیک ها و خطرات ناشی از کاهش سطح هوشیاری را از عوارض مصرف خودسرانه داروها دانست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، فرزاد پیرویان، گفت: مصرف کنندگان دارو، مبتلایان به برخی بیماری های مزمن و زمینه ای که تحت درمان های پزشکی هستند اگر به مسافرت یا به طبیعت می روند ضمن رعایت ملاحظات، باید داروهای خود را به همراه داشته باشند تا وقفه ای دردرمان رخ ندهد.

وی با اشاره به اینکه برخی از داروهای بیماران صعب العلاج به صورت سیستم الکترونیک خاص نسخه پیچی می شود، افزود: در صورتی که مبتلایان به این بیماری ها همراه داشتن این داروها را فراموش کنند تهیه مجدد دارو مشکل خواهد بود.

پیرویان با بیان اینکه ارائه طیف دیگری از داروها به سیستم دارویی کشور بر می گردد، توضیح داد: برای استفاده از این داروها سواد سلامت دارویی جامعه از اهمیت ویژه ای برخوردار است به این معنی که باید این سواد سلامت در سطحی باشد که تمام اقشار جامعه بتوانند قضاوت درستی از سطح سلامت خود داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه برای ارائه داروهای بدون نسخه در دنیا باید اطلاعات و دانش کافی وجود داشته باشد افزود: در کشور ما سطح سواد سلامت و یا سواد دارویی بالا نیست بنابراین استفاده از داروهای بدون نسخه در کشور، با آمریک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عوارض مصرف خودسرانه داروها را جدی بگیرید/ کاهش سطح هوشیاری

عوارض مصرف خودسرانه داروها را جدی بگیرید/ کاهش سطح هوشیاری