مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 8 فروردین 1400 ساعت 05:252021-03-28پزشكي

بی احتیاطی هایی که منجر به سوختگی های جبران ناپذیر در کودکان می شود


رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به بی احتیاطی هایی که منجر به سوختگی های جبران ناپذیر در کودکان می شود، - ایسنا/آذربایجان شرقی رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به بی احتیاطی هایی که منجر به سوختگی های جبران ناپذیر در کودکان می شود، بر ضرورت دقت بیش از پیش والدین و مراقبان کودک به منظور پیشگیری از حوادث سوختگی، تاکید کرد.

فرزاد رحمانی در گفت وگو با ایسنا در تشریح عوامل منجر به سوختگی کودکان در خانه و مراقبت های لازم، اظهار کرد: سوختگی یکی از حوادث نسبتا شایعی است که کودکان را درگیر می کند و ممکن است عوارض ماندگاری را ایجاد کرده و یا حتی منجر به مرگ شود.

وی، ریختن مایعات و غذای داغ و یا برخورد با اجسام داغ را از عمده علل سوختگی در کودکان عنوان کرده و افزود: کودکان به دلیل کنجکاوی و حرکت در قسمت های مختلف خانه به ویژه هنگامی که تازه راه می افتند در معرض سوختگی قرار دارند.

وی ادامه داد: کشیدن زیرانداز سماور و ریختن آب جوش آن بر روی کودکان نیز می تواند یکی از علل زمینه ساز سوختگی در بچه ها باشد که در برخی موارد نیز منجر به سوختگی های جبران ناپذیر و وحشتناکی در بچه ها می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بی احتیاطی هایی که منجر به سوختگی های جبران ناپذیر در کودکان می شود

بی احتیاطی هایی که منجر به سوختگی های جبران ناپذیر در کودکان می شود