مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 10 فروردین 1400 ساعت 06:352021-03-30سياسي

دی 99؛ خاموشیِ منادیِ جمهور ناب و نه «همه مردم»


آیت الله مصباح یزدی بود همچون آیت الله شیخ محمد یزدی در انتخابات اسفند 94 و در پی مشارکت حداکثری از خبرگان بازماندند و اسفند 98 با مشارکت حداقلی قرار بود بازگردند ولی بازگشتی رخ نداد - عصر ایران؛ مهرداد خدیر- مهم ترین خبر دی ماه در سال کهنه، درگذشت آیت الله محمد تقی مصباح یزدی بود که چنان که در گزارش آذرماه نوشتم، همچون آیت الله شیخ محمد یزدی در انتخابات اسفند 94 و در پی مشارکت حداکثری از خبرگان بازماندند و اسفند 98 با مشارکت حداقلی بازگشتند اما کرونا مجال تشکیل جلسه نداد و قبل از نشست، هر دو چشم از جهان بستند.

در عرصه جهانی هم حمله به کاخ کنگره به تحریک یا تشویق دونالد ترامپ برای جلوگیری از رسمیت جو بایدن رییس جمهوری منتخب جدید را باید مهم ترین خبر دانست که چهارشنبه ششم ژانویه (2021) را در تاریخ ایالات متحده ثبت کرد.

درباره هر دو اتفاق در همان دی ماه و در همین تارنما نوشتم و از این رو بخش هایی را نقل می کنم و چون نکات مربوط به درگذشت آقای محمد یزدی را هم به این روایت موکول کردم سه بخش خواهد شد:1.

درگذشت مصباح یزدی: در مرور کارنامه سیاسی آقای مصباح، روی کار آمدن محمود احمدی نژاد که از حمایت های اولیه آیت الله برخوردار بود و تصور می شد مرید اوست، یک نقطه مهم است چراکه آقای مصباح هم بیش از پیش به یک فعال و به عبارت فنی تر لیدر سیاسی تم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دی 99؛ خاموشیِ منادیِ جمهور ناب و نه «همه مردم»

دی 99؛ خاموشیِ منادیِ جمهور ناب و نه «همه مردم»