مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 10 فروردین 1400 ساعت 18:152021-03-30اقتصادي

آبیاری 300 هکتار از اراضی باشت از رودخانه اشکفت شاه


قائم مقام سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد از تحت پوشش قرار گرفتن 300 هکتار از اراضی باشت جهت انتقال آب رودخانه شور اشکفت شاه خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از یاسوج، وحید محمدی تبار با اشاره به درخواست های چندین ساله اهالی منطقه پیچاب باشت و  شهرک خزیون جهت انتقال آب رودخانه شور اشکفت شاه به اراضی کشاورزی آنها گفت: تیم کارشناسی با همکاری مدیریت جهاد کشاورزی و آب منطقه ای شهرستان باشت به منطقه صعب العبور پیچاب اعزام و بصورت میدانی از رودخانه شور و اراضی این منطقه بازدید کارشناسی صورت گرفت.

قائم مقام سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: اطلاعات اولیه احصاء و طرح توجیهی با حمایت ریاست سازمان جهاد کشاورزی و استانداری در سال جاری به مرحله مطالعات تخصصی اش پیگیری و نهایی خواهیم کرد.

وی به اطلاعات این پروژه اشاره و عنوان کرد: بالاترین ارتفاع از سطح دریا مربوط به زمین های قابل کشت 1665 متر است،ضمن اینکه  ارتفاع طرح از سطح دریا مربوط به رودخانه جاری یک هزار و 335 متر است، پراکندگی اراضی از نزدیکترین فاصله خط انتقال تا دورترین نقطه 10 کیلومتر و اختلاف ارتفاع 330 متر است.

محمدی تبار عنوان کرد: در مرحله اول حدود 300 هکتار اراضی می تواند در پوشش این طرح قرار گیرد، در صورتی که طرح نهایی شود منطقه از لحاظ کشاورزی و تولید


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آبیاری 300 هکتار از اراضی باشت از رودخانه اشکفت شاه

آبیاری 300 هکتار از اراضی باشت از رودخانه اشکفت شاه