مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 11 فروردین 1400 ساعت 07:102021-03-31سياسي

وحدت حوزه و دانشگاه، زمینه ساز تمدن نوین اسلامی


مدیر اجرایی بنیاد فقهی مدیریت اسلامی با بیان اینکه ما به دنبال همراهی حوزه و دانشگاه هستیم، گفت: ما می خواهیم از وحدت حوزه و دانشگاه، تمدن نوین اسلامی را رقم بزنیم.

- حجت الاسلام مهدی سعادتی در گفتگو با خبرنگار مهر ، درباره ورود حوزویان به دانشگاه، با اشاره به اینکه معمولاً بعد از اتمام سطح مقدمات یا سطح عالی، ورود حوزویان به دانشگاه انجام می پذیرد، گفت: تعداد زیادی از حوزویان با انگیزه های مشخص حوزوی وارد رشته های مرتبط با حوزه علمیه در علوم انسانی دانشگاه ها می شوند تا با ضمیمه کردن علوم جدید دانشگاهی، دستاوردهای بیشتری برای حوزه و خدمات اجتماعی خودشان داشته باشند؛ البته شاید عده ای دیگر از طلاب به علت اخذ مدرک دانشگاهی و رسیدن به شغل، وارد دانشگاه بشوند.

مدیر اجرایی بنیاد فقهی مدیریت اسلامی افزود: متأسفانه عدّه ی کمی هم علوم حوزوی را اندک می پندارند و به دانشگاه می روند تا علوم دیگر را یاد بگیرند.

البته اگر سیستم ورود حوزویان به دانشگاه به گونه صحیح تعریف و هدایت شود، می تواند آورده ی خوبی برای حوزه داشته باشد و به علوم حوزوی در عرصه موضوع شناسی کمک بیشتری دهد.

وی با بیان اینکه بعضی دانشگاهیان به علت ضعف علوم دانشگاه و برای به دست آوردن فرهنگ مناسب به حوزه می آیند تا با داشتن آن علوم در امتداد فرهنگ دینی به یک بالند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وحدت حوزه و دانشگاه، زمینه ساز تمدن نوین اسلامی

وحدت حوزه و دانشگاه، زمینه ساز تمدن نوین اسلامی