مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 12 فروردین 1400 ساعت 05:352021-04-01پزشكي

چگونه مهارت های ارتباطی خود را در پشت ماسک بهبود دهیم؟


استفاده از ماسک برای کاهش خطر انتقال ویروس کرونا ضروری است، اما محققان معتقدند که این یک تکه پارچه تأثیر بسزایی در برقراری ارتباط دارد.

- ایسنا/اصفهان استفاده از ماسک برای کاهش خطر انتقال ویروس کرونا ضروری است، اما محققان معتقدند که این یک تکه پارچه تأثیر بسزایی در برقراری ارتباط دارد.

به منظور تلاش برای بهبود تعاملات، تیمی از محققان آزمایشگاه تحقیقات صدا در دانشگاه سیدنی دریافتند که چگونه هنگام پوشیدن ماسک صدا تغییر می کند و همچنین تاثیری که استفاده از ماسک بر چگونگی درک افراد دارد را مورد بررسی قرار دادند.

این مطالعه که صوت 16 بزرگسال با و بدون دو نوع ماسک مختلف - جراحی و KN95 – را مقایسه کرد، نشان می دهد ماسک های جراحی ممکن است گزینه بهتری برای به حداقل رساندن تأثیر در ارتباط کلامی باشد.

مدیر آزمایشگاه تحقیقات صوتی مستقر در دانشگاه سوزان وکیل، می گوید: بسیاری از مردم فکر می کنند که استفاده از ماسک باعث می شود صدا به طور کلی نرم تر شود، اما این مورد صدق نمی کند.

در این پژوهش دریافتیم که ماسک ها بیشتر بر روی صداهایی با انرژی فرکانس بالاتر از 1000 کیلو هرتز تأثیر می گذارند که عموماً مربوط به انتقال حروف بی صدا است، نه مصوت های بالا.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چگونه مهارت های ارتباطی خود را در پشت ماسک بهبود دهیم؟

چگونه مهارت های ارتباطی خود را در پشت ماسک بهبود دهیم؟