مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 12 فروردین 1400 ساعت 06:552021-04-01سياسي

مساحت جنگل های مانگرو در بندر ماهشهر به 650 هکتار رسید


رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ماهشهر گفت: در سه سال گذشته، توسط اداره منابع طبیعی این شهر، 150 هکتار به جنگل های مانگرو اضافه شد و اکنون مساحت این جنگل ها به 650 هکتار رسید.

- حجت الله جلیلیان در گفت وگو با خبرنگار مهر ، خوریات بندر ماهشهر را یکی از مهم ترین زیستگاه ها آبزیان دانست و اظهار کرد: خوریات بندر ماهشهر از نظر جزر و مد شرایط ویژه ای را دارند که برای استقرار درختان حرا مساعد است.

وی افزود: با توجه به وظیفه ای که اداره منابع طبیعی و آبخیزداری در قبال حفاظت از سواحل شهرستان دارد، در راستای تثبیت حاشیه ساحلی و جلوگیری از فرسایش خاک اقدام به کاشت نهال حرا در سواحل کردیم.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ماهشهر تصریح کرد: در سه سال گذشته، از سوی اداره منابع طبیعی این شهرستان، 150 هکتار به مساحت جنگل های مانگرو شهرستان بندر ماهشهر افزوده شده است.

وی اضافه کرد: پیش از اداره منابع طبیعی، صنایع پتروشیمی نیز در 10 سال، 500 هکتار حرا کاری در سطح منطقه انجام داده بود که با احتساب این موضوع، مساحت فعلی جنگل های مانگرو در سطح شهرستان به 650 هکتار رسیده است.

جلیلیان، ظرفیت جنگل های مانگرو بندر ماهشهر را در سطح استان بی نظیر دانست و گفت: امسال نیز برنامه داریم تا از طریق جذب اعتبارات استانی و با مشارکت برخی از پتروشیمی ها، جنگل های


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مساحت جنگل های مانگرو در بندر ماهشهر به 650 هکتار رسید

مساحت جنگل های مانگرو در بندر ماهشهر به 650 هکتار رسید