مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 14 فروردین 1400 ساعت 12:052021-04-03بين الملل

واکاوی دلایل اصرار اتیوپی بر تکمیل و آبگیری سد النهضه


با آغاز دور جدید مذاکرات سد النهضه از امروز (شنبه) در کنگو، اتیوپی همچنان علی رغم خطرات آبگیری این سد برای مصر و سودان و سود نه چندان زیاد آن برای آدیس آبابا، - با آغاز دور جدید مذاکرات سد النهضه از امروز (شنبه) در کنگو، اتیوپی همچنان علی رغم خطرات آبگیری این سد برای مصر و سودان و سود نه چندان زیاد آن برای آدیس آبابا، به دلایل مختلفی ازجمله انگیزه های قومی و قبیله ای بر تکمیل و آبگیری این سد اصرار دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روزنامه رأی الیوم در یادداشتی درباره بحران سد النهضه اتیوپی نوشت: با آغاز دور جدید مذاکرات سد النهضه در کنگو، اتیوپی با وجود مخالفت های مصر و سودان، همچنان به تاریخ آغاز مرحله دوم آبگیری این سد پایبند است.

اما دلیل این اصرار اتیوپی برای آبگیری و پر کردن کامل این سد علی رغم خطر آن برای مصر و سودان و سود اقتصادی نه چندان زیاد آن برای آدیس آبابا چیست؟ 33 سد کوچک سحر محمد غراب ، استاد دانشگاه قاهره و محقق قوم شناسی در اتیوپی گفت که برای پاسخ به این سؤال باید به گذشته و ایده ساخت سد النهضه در دهه 1950 بازگشت ایده ای که طبق آن قرار بود 33 سد کوچک در مناطق مختلف ساخته شود، اما این طرح پس از مداخله جمال عبد الناصر، رییس جمهوری فقید مصر و توافق آن با هایله سلاسی ، امپراتور اتیوپی در ازای همکاری با اتیوپی در پروژه های توسعه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکاوی دلایل اصرار اتیوپی بر تکمیل و آبگیری سد النهضه

واکاوی دلایل اصرار اتیوپی بر تکمیل و آبگیری سد النهضه