موضوعات داغ: - حقوق بازنشستگان - بازنشستگان تامين اجتماعي - انتخابات رياست - تامين اجتماعي - همسان سازي حقوق بازنشستگان - انتخابات رياست جمهوري - همسان سازي حقوق - رياست جمهوري - افزايش حقوق بازنشستگان - باشگاه پرسپوليس - خيلي دور خيلي نزديك - پايان رژيم صهيونيستي - استقرار - محمدحسين جعفريان - نسخه مرمت شده فيلم فردوسي - 350 هزار ميليارد تومان - المپيادهاي علمي - سرنمك - هواپيماي مالزي - كميته بين المللي صليب سرخ - اسپانيا و مراكش - عليرضا اصغري - آبفاي روستايي

مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 15 فروردین 1400 ساعت 04:152021-04-04بين الملل

محمدصادق نیک گستر بازدید از پروژه انتقال خط لوله گوره جاسک


ظرفیت های ژئوپلتیکی هر کشور همواره یکی از منابع اصلی قدرت در نظام سیاسی و اقتصادی جهان به شمار می رود.

حضور ایران در قلب یکی از مهم ترین و پرتنش ترین مناطق کره زمین یعنی خاورمیانه سبب شده تا موقعیت های فراوان جغرافیایی زمینه دسترسی به ظرفیت عظیم ژئوپلتیک همواره مهیا باشد.

- به عنوان مثال، یکی از شاه راه های عبور مهمترین منبع انرژی دنیا یعنی نفت در جنوب کشور در تنگه هرمز واقع شده که بخشی از سرزمین ایران به حساب می آید.

پروژه استراتژیک خط لوله انتقال نفت گوره به جاسک با ظرفیت نهایی انتقال 1 میلیون بشکه نفت در روز با تکیه بر توان داخلی مراحل ساخت خود را طی می کند.

این خط لوله 996 کیلومتری از قطعات لوله 12 متری به قطر 42 اینچ بومی سازی شده در کشور تشکیل شده که نفت را از گوره به پایانه نفتی جاسک هدایت می کند.

لازم به تاکید است، تمامی محتوای ارائه شده این گزارش، مستند به مشاهدات تیم بازدیدکننده از گستره شماره 4 خط لوله انتقال گوره به جاسک به طول 400 کیلومتر از کل خط لوله 1000 کیلومتری پروژه است که از 80 کیلومتری شهر بستک آغاز شده و به پایانه نفتی واقع در بندر جاسک ختم می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

محمدصادق نیک گستر بازدید از پروژه انتقال خط لوله گوره جاسک

محمدصادق نیک گستر بازدید از پروژه انتقال خط لوله گوره جاسک