مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 16 فروردین 1400 ساعت 11:502021-04-05بين الملل

آغاز سفر ظریف به چهار کشور آسیای مرکزی/ ایستگاه اول ازبکستان + تصاویر


تحریم های یکجانبه و ظالمانه آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران، همکاری های دو کشور در روند صلح افغانستان و همکاری ها در مجامع حقوقی- بین المللی از دیگر محورهای مورد گفتگو و تبادل نظر وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و ازبکستان در دیدار امروز بود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران؛ محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در اولین مرحله از سفر خود به چهار کشور آسیای مرکزی شامل ازبکستان، قرقیزستان، قزاقستان و ترکمنستان، صبح امروز در تاشکند پایتخت ازبکستان با عبدالعزیز کامل اف وزیر امور خارجه ازبکستان دیدار و گفتگو کرد.

وزیر امورخارجه کشورمان در این دیدار با مرور بر روابط دو کشور در حوزه روابط دوجانبه خصوصا موضوعات اقتصادی، تبادلات تجاری و همکاری ها در حوزه های حمل و نقل، ترانزیت و انرژی با بهره گیری از ظرفیت های موجود و توجیه اقتصادی آن، مسائل سیاسی بین دو کشور و زمینه های موجود در حوزه همکاری های فرهنگی و گردشگری، راه های گسترش همکاری های فی مابین در موضوعات گفته شده را مورد گفتگو و تبادل نظر قرار داد.

عبدالعزیز کامل اف وزیر امور خارجه ازبکستان نیز در این دیدار با تاکید بر جایگاه منطقه ای و تاثیرگذاری بین المللی جمهوری اسلامی ایران، همکاری های دو کشور در حوزه های مختلف ازجمله همکاری ها در مجامع بین المللی، همکاری های پارلمانی بی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز سفر ظریف به چهار کشور آسیای مرکزی/ ایستگاه اول ازبکستان + تصاویر

آغاز سفر ظریف به چهار کشور آسیای مرکزی/ ایستگاه اول ازبکستان + تصاویر