مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 فروردین 1400 ساعت 11:402021-04-06بين الملل

ورود دو مقام ارشد اتحادیه اروپا به آنکارا / اردوغان استقبال کرد


رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه امروز طی مراسمی رسمی از روسای شورای اروپا و کمیسیون اروپا در آنکارا، پایتخت این کشور استقبال کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از دیلی صباح، رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه امروز طی مراسمی رسمی از چارلز میشل رییس شورای اروپا و اورسولا فندر لاین ، رییس کمیسیون اروپا در آنکارا استقبال کرد.

گفته می شود طرفین قرار است بر سر روابط دوجانبه میان آنکارا و بروکسل و همچنین یافتن راه حلی برای برون رفت از تنش های ایجاد شده میان دو طرف طی یک سال گذشته با یکدیگر رایزنی کنند.

به گفته رسانه های ترکیه، انتظار می رود اردوغان به جز مسائل مشترک و تنش های ایجاد شده میان دو طرف، در خصوص موضوع توافق سال 2016 در خصوص پناهجویان سوری نیز با طرف اروپایی به گفتگو بپردازد.

همچنین بنا بر ادعای رسانه های ترکیه، دو مقام ارشد اروپایی در خلال این سفر، کمک های مالی بیشتری به آنکارا بابت هزینه های مربوط به پناهجویان پیشنهاد خواهند داد.

لازم به ذکر است تنش ها میان ترکیه و اتحادیه اروپا از تابستان سال گذشته و در پی اعزام ناوهای نظامی ترکیه به دریای مدیترانه برای کشف منابع انرژی جدید رو به افزایش گذاشت.

البته پس از اعتراض شدید اروپایی ها به این اقدام ترکیه، آنکارا تا حدودی در راستای کاهش تنش ها میان دو طرف حرکت کرده و مذاکر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ورود دو مقام ارشد اتحادیه اروپا به آنکارا / اردوغان استقبال کرد

ورود دو مقام ارشد اتحادیه اروپا به آنکارا / اردوغان استقبال کرد