مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 فروردین 1400 ساعت 07:052021-04-10بين الملل

نگرانی آمریکا از اتکای شدید این کشور بر واردات مواد معدنی


ایالات متحده در سال های اخیر برنامه ریزی و سرمایه گذاری های راهبردی خود را روی زنجیره های تامین قابل اتکا افزایش داده است، به خصوص با توجه به اینکه چین به سمت افزایش کنترل بر صادرات مواد معدنی حساس گام برداشته، - خبرگزاری فارس ـ گروه غرب از نگاه غرب: شرکت های آمریکایی در ساخت سیستم های تسلیحاتی نظامی، باتری خودروهای برقی و توربین های بادی، اتکای شدیدی بر چند ده ماده معدنی حساس دارند که بسیاری از آنها  تقریبا به طور کامل در سایر کشورها استخراج و فرآوری می شود.

برای مثال ساخت تنها یک جت جنگنده اف-35  مستلزم دست کم 920 مواد معدنی حساس را به شیوه ای تامین کرد که ضمن محدود کردن خسارات زیست محیطی، به ترویج حکمرانی خوب کمک کند.

فهرستی از 35 ماده معدنی حساس مواد معدنی حساس نام خود را از نقش حیاتی خود در محصولاتی گرفته اند که آمریکاییان در زندگی روزمره به آنها متکی هستند.

طی 60 سال گذشته تعداد این مواد معدنی دو برابر شده و اتکای آمریکا برای تامین آنها از سایر کشورها 100 درصد افزایش یافته است.

در بیست و هشت قلم از 35 ماده معدنی حساسی که آمریکا در سال 2018 آنها را تعریف کرده، دست کم 50 درصد میزان آنها وارداتی است.

فهرست مواد معدنی حساس آمریکا از زمانی که در سال 1973  برای اولین بار از سوی پیمایش زمین شناسان آمریکا تهیه شد، تغییر کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نگرانی آمریکا از اتکای شدید این کشور بر واردات مواد معدنی

نگرانی آمریکا از اتکای شدید این کشور بر واردات مواد معدنی