مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 فروردین 1400 ساعت 05:102021-04-13بين الملل

تاریخ در آمریکا تکرار می شود؟


پلیس امریکا با یک شلیک در نزدیکی محل قتل «جورج فلوید» به یک مرد سیاه پوست 20 ساله او را به قتل رساند و یکبار دیگر خیابان ها به صحنه اعتراضات ضد خشونت و نژادپرستی پلیس تبدیل شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران، تنها چند روز دیگر بیشتر به سالگرد آغاز اعتراضات ضدنژادپرستی در آمریکا که جرقه آن با کشته شدن جورج فلوید سیاه پوست در 26 مه 2020 زده شد، باقی نمانده است.

و اکنون بار دیگر خشم مردم آمریکا را قتل یک جوان سیاه پوست دیگر باز هم به دست پلیس آمریکا و در همان شهر مینیاپولیس زده است.

با قتل یک جوان آفریقایی تبار دیگر در همان محل قتل جورج فلوید در ایالت مینه سوتا، آتش اعتراضات ضد نژادپرستی همزمان با تظاهرات نژادپرستان سفیدبرتر پندار در حال گسترش به سراسر ایالات است؛ پدیده ای که می تواند به شکل خطرناکی به رویارویی ترامپی ها و ضد ترامپی ها در آمریکا دامن بزند.

ساعت 14 روز یکشنبه به وقت محلی، دوانته رایت جوان 20 ساله سیاه پوست پس از آنکه خودرویش در ایست بازرسی گارد ملی در حومه شهر مینیاپولیس متوقف شد، بدون دلیل خاصی توسط یکی از ماموران هدف گلوله مستقیم قرار گرفت و در دم جان داد.

او تنها 20 سال، و یک پسر یک ساله دارد.

این قتل به ویژه از آن نظر حساسیت برانگیز بود که اولا نزدیک قتلگاه جورج فلوید، شهروند مینیاپولیس توسط پلیس در مه 2020 انجام شد و ثانیا، با ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاریخ در آمریکا تکرار می شود؟

تاریخ در آمریکا تکرار می شود؟