مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 فروردین 1400 ساعت 07:552021-04-13اقتصادي

سرنوشت شمشادهای جنگل های هیرکانی چه شد؟


رییس سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری گفت: در سه سال اخیر با مشکلات جدی آفتی که برای شمشادها پیش آمد، در این زمینه، عملیات محلول پاشی و مبارزه بیولوژیک انجام و در همین راستا نیز نهال های شمشادی تولید شد تا بتواند جایگزین آن قسمت از جنگل هایی که شمشاد آن از بین رفته است شود.

- ایسنا/مازندران رییس سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری گفت: در سه سال اخیر با مشکلات جدی آفتی که برای شمشادها پیش آمد، در این زمینه، عملیات محلول پاشی و مبارزه بیولوژیک انجام و در همین راستا نیز نهال های شمشادی تولید شد تا بتواند جایگزین آن قسمت از جنگل هایی که شمشاد آن از بین رفته است شود.

مسعود منصور در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه هدف از اجرای پروژه پیمایش هوایی جنگلاهای هیرکانی، توسعه حفاظت، مدیریت علمی و فنی جنگل ها و بهبود آن است، اظهار کرد: با توجه به پیشرفت علمی و تکنولوژیکی که در دنیا رخ داده است تلاش ما بر این است تا این فناوری ها در راستای حفاظت از جنگل های کشور به کار گرفته شود.

وی افزود: با پروژه سامانه آنلاین رصد و پایش، می توان تغییرات جنگل را در بازه های زمانی کوتاه و در اندازه های بزرگ حتی اگر در یک متر جنگل باشد مشاهده و آنرا از طریق عکس برداری هوایی و ایستگاه زمینی به صورت فیلم و عکس دریافت کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرنوشت شمشادهای جنگل های هیرکانی چه شد؟

سرنوشت شمشادهای جنگل های هیرکانی چه شد؟