مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 فروردین 1400 ساعت 07:152021-04-14اقتصادي

ابهام جدید از چالش کسری بودجه، چاپ پول و بدهی های هنگفت!


مناقشه بین دولت و بانک مرکزی در رابطه با کسری بودجه و تامین منابع آن از محل بانک مرکزی ،چاپ پول و تبعات ناشی از آن تمامی ندارد و هر با ابهامات بیشتری را مطرح می کند، - این بار دولت مدعی شده که بانک مرکزی بزرگترین بدهکار به آن بوده و از عوامل کسری بودجه است، این در حالی است که به اذعان دولتی ها و البته آمار رسمی ، دولت بزرگترین بدهکار بانکی است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، کسری بودجه دولت طی چند سال اخیر همواره مورد توجه بوده وبه هر صورت تدوین لایحه در دولت و تصویب قانون بودجه در مجلس به گونه ای است که در اوایل سال، عدم تحقق منابع خود را نشان داده، موضوع کسری بودجه مطرح و اصلاحات در موردآن شروع می شود.

صندوق توسعه ملی و اوراق گزینه های اصلی تامین کسری بودجه عدم تحقق منابع ناشی از درآمد نفت و یا سایر درآمدها به نحوی است که باید دولت برای مصارف پیش بینی شده منابع جدید پیش بینی کند و این منابع در سالهای اخیر عمدتا برداشت از صندوق توسعه ملی هرچند با تصویب قانونی و فروش بیشتر اوراق بوده است.

مجموع این جریان موجب شده بحث هایی در رابطه با استقراض دولت از بانک مرکزی مطرح و حتی رییس کل بانک مرکزی از چاپ پول سخن بگوید.

شروع جدی چالش استقراض از بانک مرکزی و رد آن از سال قبل این ادعای رییس کل بانک مرکزی از سال گذشته مطرح شد، زمانی که به دنبال افزایش تو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ابهام جدید از چالش کسری بودجه، چاپ پول و بدهی های هنگفت!

ابهام جدید از چالش کسری بودجه، چاپ پول و بدهی های هنگفت!