مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 فروردین 1400 ساعت 04:152021-04-17سياسي

«دوشنبه» میزبان رایزنی های رییس سازمان امنیت و همکاری اروپا


رییس سازمان امنیت و همکاری اروپا در چارچوب سفر رسمی وارد تاجیکستان و با مقامات عالی رتبه این کشور دیدار و گفت وگو کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، آن لینده رییس سازمان امنیت و همکاری اروپا و وزیر امور خارجه سوئد در سفر رسمی به تاجیکستان وارد شد و با امامعلی رحمان رییس جمهور این کشور ملاقات کرد.

دیدار رحمان و لینده در محل قصر ملت در شهر دوشنبه برگزار و طی آن طیف وسیعی از مسائل مربوط به همکاری تاجیکستان و سوئد و همچنین موضوعات همکاری در چارچوب سازمان امنیت و همکاری اروپا مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در ابتدای این ملاقات رحمان تاکید کرد که تاجیکستان به توسعه همکاری با سوئد به عنوان شریک قابل اعتماد در اروپا توجه زیادی دارد.

دو طرف تقویت و گسترش همکاری های متقابل سودمند در زمینه های مختلف سیاسی، روابط بین پارلمانی، اقتصاد و تجارت، آموزش، امنیت و تغییر اقلیم را ضروری خواندند.

در این نشست وضعیت فعلی روابط تاجیکستان و سازمان امنیت و همکاری اروپا در چارچوب سه بعد سیاسی و نظامی، اقتصادی و زیست محیطی و انسانی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در رابطه با پیامدهای ویروس کرونا ، پیشنهاد شد که در چارچوب همکاری سازمان امنیت و همکاری اروپا برنامه های خود را برای کاهش پیامدهای این بیماری متمرکز و کمک های عملی و فنی را در این


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«دوشنبه» میزبان رایزنی های رییس سازمان امنیت و همکاری اروپا

«دوشنبه» میزبان رایزنی های رییس سازمان امنیت و همکاری اروپا