مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 فروردین 1400 ساعت 07:552021-04-18سياسي

زیلو؛ دست بافته ای سرشار از عشق و تقسیم کار


فوت رییس منطقه ای آسیا و اقیانوسیه شورای جهانی صنایع دستی که در ثبت جهانی زیلو نقش پررنگی داشته است، بهانه ای شد تا مرور کنیم که زیلو، دست بافته ای سرشار از عشق مردمان میبد است که بعضاً یک خانواده در تولید آن نقش آفرینی می کنند.

- غدا هیجاوی رییس منطقه ای آسیا و اقیانوسیه شورای جهانی صنایع دستی، اهل کشور کویت بود که اخیراً به علت ابتلا به بیماری همه گیر کرونا جان خود را از دست داد اما مرور تصاویر مربوط به حضور وی در استان یزد، بهانه ای شد تا یادی از نگاه ویژه ی او نسبت به دستبافته جهانی زیلو کنیم.

وی به عنوان رییس منطقه آسیا و اقیانوسیه شورای جهانی صنایع دستی، پیوند مردم و زیلو را مهمترین عامل در ثبت این صنایع دستی می دانست و می گفت: عشق و علاقه مردم میبد به هنر زیلوبافی و تلاش آنان برای حفظ این هنر باعث شده تا عنوان شهر جهانی زیلو با شایستگی هایی که در این زمینه در میبد وجود دارد، برای این شهر ماندگار شود.

غدا هیجاوی در حاشیه بازدید از نمایشگاه صنایع دستی و کارگاه های زیلو و موتابی میبد نیز گفته بود؛ مطمئن هستم که مردم میبد سعی و تلاش خود را در سایه همکاری برای حفظ این عنوان خواهند کرد.

وی برگزاری کارگاه های آموزشی برای بانوان را از اقدامات موثر در زمینه حفظ و ترویج هنر صنعت زیلوبافی در میبد بیان و عنوان کرده بود: اولین بار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زیلو؛ دست بافته ای سرشار از عشق و تقسیم کار

زیلو؛ دست بافته ای سرشار از عشق و تقسیم کار