مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 فروردین 1400 ساعت 04:152021-04-19اقتصادي

75 بال فلامینگو به مهمانی تالاب گاوخونی آمدند/خشکی 97 درصد تالاب


معاون پایش و نظارت حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: حدود 75 بال فلامینگو از ابتدای بهار امسال به مهمانی تالاب بین المللی گاوخونی آمدند.

- حسین اکبری در گفت وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه فروردین سال گذشته تعداد قابل توجهی فلامینگو در تالاب مشاهده شده بود، اظهار داشت: با توجه به اینکه سال 1398 حدود 40 میلیون متر مکعب آب به سمت گاوخونی رهاسازی شد دو لکه آبی وجود داشت و شمار فلامینگوها به حدود 450 بال نیز می رسید اما امسال به دلیل اینکه وضعیت آبی تالاب خوب نیست 75 بال فلامینگو بیشتر نبود.

وی با بیان اینکه فلامینگو از گونه های شاخص تالاب گاوخونی شناخته می شود، افزود: با توجه به اینکه سراسر اقلیم خشک است، وجود پوشش گیاهی در بستر رودخانه و مصب تالاب سبب شده پرندگان مهاجر به امید آب فرود بیایند.

معاون پایش و نظارت حفاظت محیط زیست اصفهان وضعیت جمعیتی سایر پرندگان مهاجر در گاوخونی را مناسب تر ارزیابی کرد و ادامه داد: وضعیت جمعیتی پرندگان مهاجر نیمه دوم سال گذشته در اواخر پاییز و ابتدای زمستان 99 در رودخانه در شرق اصفهان حدفاصل روستای اژیه تا تالاب بد نبود اما اکنون با توجه به اینکه هوا رو به گرما است وقتی پرندگان می بینند آب نیست، نمی مانند و بی خانمان و متفرق می شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

75 بال فلامینگو به مهمانی تالاب گاوخونی آمدند/خشکی 97 درصد تالاب

75 بال فلامینگو به مهمانی تالاب گاوخونی آمدند/خشکی 97 درصد تالاب