مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 اردیبهشت 1400 ساعت 06:502021-04-21بين الملل

پنجشنبه؛ نخستین دیدار رییس جمهور چین با بایدن


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، بعد از انتقاد از تسلط آمریکا بر ساختار قدرت در جهان، شی جین پینگ رییس جمهور چین قرار است با جو بایدن همتای آمریکایی خود دیدار کند.

- رییس جمهور چین قصد دارد با حضور در نشست تغییرات آب وهوایی به دعوت همتای آمریکایی خود، برای اولین بار با او دیدار کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری دانشجو ، بعد از انتقاد از تسلط آمریکا بر ساختار قدرت در جهان، شی جین پینگ رییس جمهور چین قرار است با جو بایدن همتای آمریکایی خود دیدار کند.

به نوشته خبرگزاری رویترز ، اولین دیدار شی با بایدن به عنوان رییس جمهور آمریکا، در روز پنجشنبه و در جریان نشست تغییرات اقلیمی انجام می شود که با دعوت واشنگتن در این جلسه حاضر خواهد شد.

بایدن بعد از بازگرداندن آمریکا به توافق آب وهوایی پاریس، چند ده نفر از سران کشورهای مختلف جهان را دعوت کرده تا در نشست مجازی دو روزه - پنجشنبه و جمعه - حضور پیدا کنند.

هووآ چون یینگ سخنگوی وزارت خارجه چین امروز (چهارشنبه) با صدور بیانیه ای ضمن اعلام خبر حضور شی در این نشست، گفت رییس جمهور چین قصد دارد سخنرانی مهمی را انجام دهد.

روز گذشته بود که رییس جمهور چین با انتقاد از کشورهای غربی برای ایجاد موانع در مسیر پیشرفت کشورهای دیگر، گفت جهانیان خواستار عدالت هستند، نه هژمونی و سلطه قدرت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پنجشنبه؛ نخستین دیدار رییس جمهور چین با بایدن

پنجشنبه؛ نخستین دیدار رییس جمهور چین با بایدن