مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 اردیبهشت 1400 ساعت 17:552021-04-21بين الملل

دمشق: سازمان منع سلاح شیمیایی به محل اخاذی حامیان تروریست ها تبدیل شده است


وزارت خارجه سوریه تصمیم ضد سوری امروز در سازمان منع سلاح شیمیایی را که پیش نویس آن از سوی فرانسه ارائه شده بود، محکوم کرد و آن را در راستای حمایت از گروه های تروریستی خواند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، و فشار علیه سوریه تصمیمی را تصویب کردند که سابقه ای خطرناک برای تاریخچه این سازمان محسوب می شود.

این وزارتخانه گفت: فقط 45 درصد از جمع 193 کشورهای طرف کنوانسیون سلاح های شیمیایی به این تصمیم غیرقانونی رأی مثبت داده اند.

نتایج آرا بیانگر این واقعیت است که این تصمیم اکثریت کشورهای عضو سازمان نبوده و  با رویه های معمول آن برای تصمیم گیری که از زمان تاسیس آن در سال 1997 همخوانی ندارد.

در بیانیه وزارت خارجه سوریه آمده است: تهیه کنندگان این تصمیم غیرقانونی عمداً تلاش های زیادی را که سوریه طی هشت سال گذشته از زمان ورود داوطلبانه خود به سازمان انجام داده و همکاری بی سابقه ای که با تیم های این سازمان نشان داده است، نادیده گرفتند.

وزارت خارجه سوریه این تصمیم را در چارچوب حمایت مستقیم غربی ها از گروه های تروریستی خواند و گفت: غربی ها با این تصمیم خود، تروریست ها را برای ادامه جرایم خود از جمله جرایم استفاده از سلاح شیمیایی تشویق می کند، زیرا کسانی که طرح این مصوبه را ارائه دادند و از آن حمایت کردند همان کشورهایی هستند که از ت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دمشق: سازمان منع سلاح شیمیایی به محل اخاذی حامیان تروریست ها تبدیل شده است

دمشق: سازمان منع سلاح شیمیایی به محل اخاذی حامیان تروریست ها تبدیل شده است