مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 2 اردیبهشت 1400 ساعت 03:302021-04-22سياسي

اصالت های قدیم حوزه علمیه هنوز پابرجا است


مدیر اجرایی بنیاد مدیریت اسلامی با بیان اینکه اصالت های قدیم حوزه هنوز وجود دارد، گفت: هیچ استاندارد دیگری نمی تواند جایگزین آن اصالت ها شود.

- حجت الاسلام مهدی سعادتی در گفتگو با خبرنگار مهر ، درباره مدرک گرایی در حوزه ها، با اشاره به جوّ مدرک گرایی در جامعه ی علمی کشور گفت: متأسفانه بین مردم، داشتن مدرک علمی یک نوع مد و پرستیژ محسوب می شود که نگاه مطلوبی نیست.

مدیر اجرایی بنیاد فقهی مدیریت اسلامی افزود: در نگاه دیگر، مدرک گرایی برای استخدام به ویژه در مراکز دولتی مطرح می شود لذا برای افراد، دارای اهمیت و تبدیل به هدف می شود؛ از نگاه سوم، افرادی که یک علمی دارند و می خواهند گواهی معتبر علمی از یک مرکز علمی و حتی مجوز برای انجام فعالیت های علمی، سیاسی و اجتماعی داشته باشند اقدام به اخذ مدرک می کنند که از گذشته هم این گونه بوده است و این کار لازمی است.

وی صدور مدارک حوزوی و دانشگاهی به جهت دل خوش کردن دانشجو و مسئولین را تقبیح کرد و گفت: در حوزه علمیه، این مسئله قابل مطالعه است که بخشی از حواشی حوزه باعث شده است که مدرک گرایی خارج از شأن حوزه علمیه به وجود آید؛ اما شبهه اینکه نظام آموزشی به سمت مدرک گرایی ناصواب می رود، باید مفصل تر مطالعه گردد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اصالت های قدیم حوزه علمیه هنوز پابرجا است

اصالت های قدیم حوزه علمیه هنوز پابرجا است