مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 اردیبهشت 1400 ساعت 06:152021-04-24اقتصادي

سرمایه گذاری 150 میلیون تومانی برای احیای تالاب نئور


مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: برای احیای تالاب نئور در اردبیل 150 میلیون تومان اعتبار تخصیص یافته و صرف احیای این تالاب خواهد شد.

- سعید شهند در جلسه بررسی آخرین وضعیت دریاچه نئور در اردبیل اظهار کرد: نئور جز شش تالاب منحصربه فرد و به ثبت رسیده استان اردبیل است که متأسفانه در سال های گذشته به دلایل مختلف مورد تهدید جدی قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: پیش از این ماهی قزل آلا در این تالاب رشد کرده و با استفاده از گونه محلی گاماروس تولید این ماهی را با شهرت حتی جهانی در نئور شاهد بودیم که به دلیل غفلت و بی توجهی ها این دریاچه با ورود گونه های مهاجم در معرض خطر و تهدید قرار گرفت.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: از سال گذشته و در یک برنامه چهار ساله قرار است احیای دریاچه مورد توجه قرار گیرد که در دو سال اول فاز اول و در دو سال دوم نیز فاز بعدی احیای دریاچه نئور اجرایی می شود تا در قالب این طرح شاهد احیای گونه گاماروس در دریاچه نئور باشیم.

شهند افزود: نقشه راهی برای احیای این دریاچه پیش بینی شده تا به صورت اساسی مشکلات اکوسیستم این دریاچه حل و فصل شود که در گام اول امسال 150 میلیون تومان اعتبار برای این پروژه اختصاص یافته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرمایه گذاری 150 میلیون تومانی برای احیای تالاب نئور

سرمایه گذاری 150 میلیون تومانی برای احیای تالاب نئور