مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 اردیبهشت 1400 ساعت 06:552021-04-24اقتصادي

افزایش 141درصدی مبارزه با سن غلات/ 23 استان کشور درگیر شده اند


رییس سازمان حفظ نباتات با اشاره به اینکه امسال نسبت به سال گذشته در مدت مشابه مبارزه با آفت سن غلات 141 درصد افزایش یافته است، گفت: تاکنون 23 استان کشور درگیر این آفت شده اند.

- رییس سازمان حفظ نباتات با اشاره به اینکه امسال نسبت به سال گذشته در مدت مشابه مبارزه با آفت سن غلات 141 درصد افزایش یافته است، گفت: تاکنون 23 استان کشور درگیر این آفت شده اند.

کیخسرو چنگلوایی در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه به طور متوسط سالانه حدود 35 درصد از محصولات کشاورزی در دنیا بر اثر عوامل زیان رسان گیاهی مانند آفات، بیماری ها و علف های هرز از بین می رود، اظهار کرد: بیش از 670 نوع آفت داریم که باعث خسارت به محصولات کشاورزی می شوند.

وی ادامه داد:مهمترین و اثرگذارترین آفت سن غلات است که به نوعی در خاورمیانه دومین عامل محدود کننده توسعه کشت گندم بعد از آب به حساب می آید.

بسیاری از کشورهای خاورمیانه و اروپایی درگیر این آفت هستند و سن غلات هم به گندم و هم به جو در مراحل مختلف رشد خسارت وارد می کند.

28 استان درگیر سن غلات می شوند رییس سازمان حفظ نباتات اضافه کرد: در کشور ما از ابتدای اسفند هرسال 28 استان به جز گیلان، مازندران، گلستان و بوشهر با توجه به سطح مزارع درگیر این آفت می شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش 141درصدی مبارزه با سن غلات/ 23 استان کشور درگیر شده اند

افزایش 141درصدی مبارزه با سن غلات/ 23 استان کشور درگیر شده اند