مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 اردیبهشت 1400 ساعت 08:052021-04-24اقتصادي

جلوگیری از سوء استفاده های احتمالی با اجرای طرح نسخه الکترونیک


معاون اداره کل درمان غیرمستقیم سازمان تأمین اجتماعی گفت: اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیک از سوءاستفاده های احتمالی جلوگیری می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، فرهاد خدایی با تاکید بر اینکه بر اساس سابقه همکاری با داروخانه های سراسر کشور معتقدیم قاطبه داروخانه ها درستکارند، افزود: رویکرد نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک کاهش تخلفات احتمالی ناشی از مراودات و تبانی احتمالی پزشکان و داروخانه ها است.

وی ادامه داد: اجرای این طرح باعث نظارت بر نسخ تجویزی توسط پزشکان می شود و در نتیجه، امکان شناسایی پزشکان متخلف و برخورد با آنها را فراهم می کند.

خدایی در ادامه با اشاره به اینکه در این طرح امکان رصد برای خود بیمار نیز فراهم است، گفت: پس از مراجعه بیمار به پزشک یا مراکز پاراکلینیک می تواند در صفحه شخصی خود در سازمان تأمین اجتماعی، دارویی که دکتر برایش تجویز کرده و یا اطلاعات نسخه پیچی داروخانه و سوابق درمانی خود را رؤیت کند.

وی در تشریح مزیت های نسخه نویسی الکترونیک گفت: در گذشته اگر یک داروخانه از یک نسخه، یک یا چند قلم دارو را نداشت، نسخه پیچیده می شد و از بین می رفت و بیمار باید بقیه داروها را به صورت آزاد تهیه می کرد اما اکنون با استفاده از سیستم نسخه الکترونیک اگر داروخانه ای چند قلم داروی یک نسخه را نداشت، می تواند نسخه را بر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جلوگیری از سوء استفاده های احتمالی با اجرای طرح نسخه الکترونیک

جلوگیری از سوء استفاده های احتمالی با اجرای طرح نسخه الکترونیک