مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 اردیبهشت 1400 ساعت 05:202021-04-25سياسي

عدالت، معنویت و عقلانیت؛ زبان مشترک گفت وگوی اسلام و غرب است


راهبرد اصلی برای مفاهمه و گفت وگوی بین ادیانی و بین تمدنی رسیدن به اصول مشترک انسانی است که این امر با ایجاد موضوع و زبان مشترک و بر مبنای سه مولفه عدالت عقلانیت و معنویت محقق می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، حجت الاسلام حیدر همتی در ویژه برنامه آشتی با خدا که با موضوع گذری بر شاخصه گفتمان های بین اسلام و غرب در مرکز فرهنگی اسلامی امام علی (ع) در ایالت تیچینو سوییس برگزار شد، اظهار داشت: موضوع قهر و آشتی انسان از ابعاد و در نسبت سه گانه انسان با خدا، خود، و دیگری قابل بحث است.

در نسبت انسان با دیگری در نگاه کلان مسأله گفت و گو و یا نزاع تمدنی مطرح است.

مدیر مؤسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا (ع) ادامه داد: در تحلیل مبانی الهیاتی و معرفتی این موضوع، می توان به خلقت آغازین انسان نگاهی دوباره داشت یعنی جریان خلقت انسان که با تبعاتی از جمله پرسش ملائکه و اعتراض شیطان مواجه شد، تحلیل اتفاقات خلقت به نوعی شکل گیری ژن های اولیه تاریخ و تمدن انسان است و تاریخ و تمدن انسان ها به نوعی تجلی و تحقق اتفاقات آغازین خلقت بشر است.

وی در تحلیل جریان خلقت انسان از منظر قهر و آشتی عنوان کرد: می توان گفت اولین قهر در نسبت با خدا توسط شیطان و بر اساس تکبر و غرور شکل گرفت و از درگاه الهی رانده شد و اولین آشتی انسان با خدا در آغاز خلقت توسط اولین آدم بعد از


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عدالت، معنویت و عقلانیت؛ زبان مشترک گفت وگوی اسلام و غرب است

عدالت، معنویت و عقلانیت؛ زبان مشترک گفت وگوی اسلام و غرب است