مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 اردیبهشت 1400 ساعت 07:352021-04-25پزشكي

بیماری تیلریوز و باید و نبایدهای نگهداری دام


رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی اظهار کرد: بیماری تیلریوز، یک بیماری در دام هاست که با کم بارشی و خشکسالی زیاد  می شود بنابراین دامداران باید توصیه هایی را عایت کنند تا دام کمتر به این بیماری مبتلا شود.

- ایسنا/خراسان جنوبی رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی اظهار کرد: بیماری تیلریوز، یک بیماری در دام هاست که با کم بارشی و خشکسالی زیاد  می شود بنابراین دامداران باید توصیه هایی را عایت کنند تا دام کمتر به این بیماری مبتلا شود.

  مسعود دادفر، امروز یکشنبه 5 اردیبهشت به رسانه های گروهی برای پیشگیری از بیماری تیلریوز(زردی) گفت: بیماری تیلریوز (Theileriosis) یک بیماری انگلی خونی بوده و عامل بیماری توسط کنه ها از دام آلوده به دام سالم منتقل شده و در صورت ابتلای دام ها خسارات سنگینی به دامدار وارد خواهد شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، وی افزود: این بیماری در ایران بنام زردی معروف است؛ اگر چه بیماری مشترک بین انسان و دام نبوده و از طریق گوشت به انسان منتقل نمی شود، اما گوشت به دلیل عوارض عمومی مانند تب دار (پر خونی) و یا زردی لاشه برای مصرف انسانی مناسب نبوده و در کشتارگاه ها گوشت دام های آلوده به بیماری را ضبط و معدوم می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیماری تیلریوز و باید و نبایدهای نگهداری دام

بیماری تیلریوز و باید و نبایدهای نگهداری دام