مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 اردیبهشت 1400 ساعت 12:302021-04-25بين الملل

احتمال دخالت نیروی دفاعی ژاپن در نبرد آمریکا با چین بابت تایوان


مقام های مطلع در دولت ژاپن از بررسی نحوه واکنش نیروی دفاعی این کشور در صورت درگیری محتمل ارتش آمریکا با چین بابت تایوان خبر دادند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین لملل خبرگزاری فارس، برخی مقام های ژاپنی گفته اند که دولت این کشور در حال بررسی پاسخ های احتمالی در صورت درگیری محتمل نظامی بین ایالات متحده و توکیو طبق قانون اساسی خود مبنی بر نفی هرگونه نبرد، محدودیت هایی در زمینه استفاده از قوای نظامی دارد.

در این بین، بررسی های صورت گرفته در ژاپن مبتنی بر واکنش به حمله به یک شریک نزدیک، تهدید بقای خود ژاپن یا حمله مستقیم به این کشور است.

منابع مطلع ژاپنی روز شنبه گفتند پایگاه های ایالات متحده در ژاپن که در اوکیناوا مستقر هستند در صورت حمله چین به ارتش ایالات متحده ممکن است تهدید شوند.

طبق قوانین امنیتی، نیروی دفاعی ژاپن می تواند در سناریوی اول عملیات حمل و نقل و تأمین و پشتیبانی لجستیکی مربوطه را به ارتش و شرکای ایالات متحده ارائه دهد، در حالی که در سناریوی دوم مجاز ژاپن به دفاع از خود است.

اگر درگیری به حمله مستقیم به خاک ژاپن مانند جزایر یوناگونی یا سنکاکو در اوکیناوا گسترش یابد نیروی دفاعی ژاپن برای دفاع از ژاپن بسیج  و درگیر عملیات جنگی می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احتمال دخالت نیروی دفاعی ژاپن در نبرد آمریکا با چین بابت تایوان

احتمال دخالت نیروی دفاعی ژاپن در نبرد آمریکا با چین بابت تایوان