مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 اردیبهشت 1400 ساعت 10:552021-04-26بين الملل

سفارت و کنسول گری های آمریکا در ترکیه تعطیل شدند


در پی به رسمیت شناختن «نسل کشی» ارامنه توسط کاخ سفید، سفارت و کنسول گری های آمریکا در ترکیه تعطیل و تدابیر امنیتی در اطراف این ساختمان ها افزایش یافت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، در پی به رسمیت شناختن نسل کشی ارامنه در جنگ جهانی اول از سوی جو بایدن رییس جمهور آمریکا، ، سفارت و کنسول گری های آمریکا در ترکیه روزهای دوشنبه و سه شنبه به خاطر اقدامات پیشگیرانه و تظاهرات احتمالی شهروندان این کشور، تعطیل شدند.

از سوی دیگر واحد های پلیس ترکیه در خیابان های اطراف ساختمان های دیپلماتیک آمریکا در این کشور مستقر شده و در حال گشت زنی هستند.

رییس جمهور آمریکا شامگاه شنبه (چهارم اردیبهشت ماه) نسل کشی ارامنه در دوران حکومت عثمانی را برسمیت شناخت و گفت: هر سال در این روز، ما کسانی که در نسل کشی ارامنه در دوران عثمانی کشته شدند را یادآوری می کنیم تا بار دیگر بر تعهد خود برای جلوگیری از چنین رویدادی تاکید کنیم .

خشم ترکیه از اظهارنظر بایدن درباره نسل کشی ارامنه موجب شد که وزارت خارجه ترکیه، دیوید ساترفیلد سفیر آمریکا در آنکارا را احضار کند.

وزارت خارجه ترکیه با صدور بیانیه ای در این خصوص گفت: مشخص است که این اظهارات، هیچ مبنای حقوقی یا علمی ندارد و همچنین از حمایت مستند نیز برخوردار نیست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سفارت و کنسول گری های آمریکا در ترکیه تعطیل شدند

سفارت و کنسول گری های آمریکا در ترکیه تعطیل شدند