مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 اردیبهشت 1400 ساعت 11:102021-04-26بين الملل

وزیر دفاع ترکیه: اظهارات بایدن درباره ارامنه، تحریف تاریخ است


وزیر دفاع ترکیه ضمن محکوم کردن اقدام دولت آمریکا در به رسمیت شناختن «نسل کشی ارامنه» توسط امپراطوری عثمانی، اظهارات جو بایدن در این باره را تحریف تاریخ خواند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، در ادامه واکنش های مقام های آنکارا علیه اقدام واشنگتن در به رسمیت شناختن وقایع سال 1915 به عنوان نسل کشی ارامنه ، وزیر دفاع ترکیه با صدور یک بیانیه بشدت از مواضع دولت ، وزیر دفاع ترکیه در بیانیه روز دوشنبه خود به شدت از این اقدام دولت بایدن انتقاد کرد و گفت: استخراج خصومت ها از درون تاریخ و ایجاد خصومت های جدید، غیرقابل قبول و اقدامی پوچ است .

حلوسی آکار هشدار داد، سیاسی کردن تاریخ ممکن است اثرات منفی بسیاری روی روابط دو جانبه و امنیت منطقه ای بر جای بگذارد.

این مقام ترکیه ای اعلام کرد، کشورش همواره حامی پرداختن مورخان به وقایع سال 1915  بوده است و با اظهارنظر سیاستمداران درباره این موضوع مخالفت کرده است.

به گفته آکار، دولت ایالات متحده در اعلام تصمیم اخیر خود تحت فشار برخی گروه های سیاسی خاص داخلی و همچنین لابی ارمنستانی ها در آمریکا، سراغی از اسناد تاریخی و آرشیوها نگرفته است.

وزیر دفاع ترکیه ادامه داد، موضع ترکیه این بوده است که کشته شدن ارمنستانی ها در شرق آناتولی طی سال 1915 زمانی رخ داد که برخی از آنها با نیروهای متجاوز ر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وزیر دفاع ترکیه: اظهارات بایدن درباره ارامنه، تحریف تاریخ است

وزیر دفاع ترکیه: اظهارات بایدن درباره ارامنه، تحریف تاریخ است