مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 اردیبهشت 1400 ساعت 05:302021-04-27اقتصادي

650 کیلومتر راه آهن نیمه نخست امسال افتتاح می شود


معاون ساخت و توسعه راه آهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: 5 پروژه ریلی به طول 650 کیلومتر در 6 ماه نخست امسال به بهره برداری می رسد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از شرکت مادر تخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، عباس خطیبی با اشاره به قرار گرفتن 8 پ روژه ریلی در قالب جهش تولید به طول 1100 کیلومتر اظهار داشت: این پروژه ها بر اساس یکی از سه موضوع اتصال به مراکز استان ها، تکمیل کریدورهایسعه جاده ابریشم ریلی بودیم.

وی اشاره کرد: همزمان با بهره برداری از این خط آهن عملیات اجرایی قطعه 4 راه آهن خواف- هرات نیز از سوی افغانستان آغاز شد و هم اکنون با 40 درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست.

معاون ساخت و توسعه راه آهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، ریل گذاری 300 کیلومتر مسیر راه آهن و عملیات تکمیل خط در سال گذشته را گام مهمی در تحقق اهداف توسعه شبکه ریلی برشمرد و گفت: در سال گذشته زیرسازی 300 کیلومتر مسیر ریلی تمام شد و به مرحله اجرای ساب گرید (subgrade) رسید و 25 هزار متر مربع ایستگاه در کشور احداث شد.

خطیبی با تاکید بر رشد اقدامات در حوزه توسعه ریلی در سال گذشته نسبت به قبل اظهار داشت: در سال 1399، 19 درصد در حوزه ساب گرید، 36 درصد در ریل گذاری و 41 درصد در ساخت ساختمان های ایستگاه ها نسبت به سال 1398 رشد صورت گرفته است که آم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

650 کیلومتر راه آهن نیمه نخست امسال افتتاح می شود

650 کیلومتر راه آهن نیمه نخست امسال افتتاح می شود