مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 اردیبهشت 1400 ساعت 04:052021-04-28سياسي

غیبت طرحی برای ارتباط برقرار کردن با جنبه باطنی امام است


امتحانات سخت دوران غیبت به قدری منتظران ظهور را پخته می کند که خداوند نورانیت عقلی به آنان عطا می کند و چنان می شوند که گویی امام را می بینند و از محضر ایشان فیض می برند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی میرباقری همزمان با دومین دهه ماه مبارک رمضان در حسینیه آیت الله حق شناس به ایراد سخنرانی پرداخت و اظهار داشت: در هر دورانی خدای متعال امامی قرار داده که هر یک طرح امامتی برای امت سازی دارند که هر کدام به یکدیگر متصل بوده و انکار هر یک برابر با انکار کل است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: امام باید حی، ظاهر و حامل حقایق امامت باشد تا انسان در این عالم بتواند با پروردگار متعال و عالم غیب ارتباط برقرار کند؛ بنابراین طرح امامت امام زمان (عج) دارای دو مرحله غیبت و ظهور است.

وی با اشاره به اینکه در دوران غیبت برخی حقایق عالم غیب از دسترس انسان خارج است، گفت: تعبیر قرآن از این غیبت آن است که اگر امام غایب شد آن حقایق آسمانی که از طریق امام به انسان ها می رسید لایه ای از آن در حجاب قرار می گیرد اما در همین دوران غیبت می شود با امام همراه شد و با طرح ایشان حرکت کرد.

حجت الاسلام والمسلمین میرباقری با اشاره به اینکه غیبت سنت الهی است و برای اولین بار نیست که اتفاق افتاده است، عنوان کرد: طرح برخی از انبیای گذشته


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

غیبت طرحی برای ارتباط برقرار کردن با جنبه باطنی امام است

غیبت طرحی برای ارتباط برقرار کردن با جنبه باطنی امام است