مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 اردیبهشت 1400 ساعت 06:452021-04-28پزشكي

کادر درمان باید واکسن بزنند/واکسن نزدن عوارض بیشتری دارد


استاد اپیدمیولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران، در خصوص اثربخشی واکسن های کووید 19 توضیحاتی ارائه داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، اکبر فتوحی، گفت: تعداد 13 نوع واکسن در سطوح مختلف بین المللی تأیید شده و 4 واکسن در کشور ما مجوز گرفته است.

وی افزود: این واکسن ها برای اینکه به تأیید برسند، نیاز به مطالعات پیش بالینی دارند که در این مطالعات کارایی آنها در پیشگیری از عفونت به اثبات رسیده و سپس مراحل 1 تا 3 فاز مطالعات بالینی طی شده است.

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: در فاز 4 نیز افراد دریافت کننده واکسن مورد ارزیابی نظام سلامت قرار گرفته اند تا اگر عوارض نادری رخ دهد مورد توجه و رسیدگی قرار گیرد.

وی افزود: همه این واکسن ها این مراحل را طی کرده اند که نشان دهنده کارایی و ایمنی واکسن در پیشگیری از عفونت، بستری و مرگ است.

فتوحی گفت: از آغاز واکسیناسیون عمومی علیه بیماری کووید 19 در جهان، تعداد یک میلیارد دوز واکسن توزیع شده و شواهد نشان می دهد در کشورهایی که افراد بیشتری واکسینه شدند بروز بیماری به شدت کاهش یافته است.

وی افزود: توصیه می شود کادر درمان حتماً نسبت به ایمنی و واکسینه کردن خود در برابر بیماری کووید 19 اقدام کنند زیرا عوارض و پیامدهای این واکسن ها بسیار نادرتر از خطرات و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کادر درمان باید واکسن بزنند/واکسن نزدن عوارض بیشتری دارد

کادر درمان باید واکسن بزنند/واکسن نزدن عوارض بیشتری دارد