مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 اردیبهشت 1400 ساعت 07:402021-04-28بين الملل

از القاعده سایه ای مانده است


با گذشت 10 سال از کشته شدن اسامه بن لادن بنیانگذار گروه القاعده، این گروه شبه نظامی شباهت کمی با آن شبکه تروریستی که عامل حمله 11 سپتامبر 2001 به خاک آمریکا بود دارد اما حتی با وجود داشتن ساختار رهبری کاملا متفاوت یک تهدید باقی مانده است.

- با گذشت 10 سال از کشته شدن اسامه بن لادن بنیانگذار گروه القاعده، این گروه شبه نظامی شباهت کمی با آن شبکه تروریستی که عامل حمله 11 سپتامبر 2001 به خاک آمریکا بود دارد اما حتی با وجود داشتن ساختار رهبری کاملا متفاوت یک تهدید باقی مانده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، بعد از کشته شدن اسامه بن لادن، رهبر القاعده توسط نیروهای ویژه آمریکایی در خاک پاکستان، ایمن الظواهری مصری جانشین او در رهبری القاعده شد؛ ایدئولوگی که حضورش کاریزمای خیلی کمتری دارد.

الظواهری به احتمال خیلی زیاد در حوالی مرز افغانستان و پاکستان یک زندگی بسیار مخفیانه در ضمن گمانه زنی ها در مورد اینکه اصلا زنده هست یا نه داشته در حالی که گروه وی به یک چیز بسیار متفاوت جهش یافته است.

باراک مندلسون، یک کارشناس تروریسم در کالج هاورفورد پنسیلوانیا به خبرگزاری فرانسه گفت: مرکزیت القاعده سایه ای از آن چیزی است که قبلا بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از القاعده سایه ای مانده است

از القاعده سایه ای مانده است