مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 اردیبهشت 1400 ساعت 08:552021-04-28بين الملل

عبدالباری عطوان: ایستگاه بعدی قطار آشتیِ اردوغان، دمشق است


سردبیر روزنامه الکترونیکی «رأی الیوم» در یادداشتی با بررسی چرایی چرخش سیاست اردوغان پس از حدود ده سال درمنطقه، از تلاش او برای آشتی با قاهره و ریاض نوشت و احتمال داد که ایستگاه بعدی قطار آرام سازی روابط آنکارا، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، عبدالباری ، سوریه، عراق و فلسطین اشغالی در چارچوب تحریم کامل دولت اشغالگر اسراییلی و اخیرا رسیدن موشک های آن به نزدیکی دیمونا در النقب.

چهارم: نقطه اشتراک رییس جمهور اردوغان با سران کشورهای مصر، عربستان سعودی، امارات و سایر کشورهای حاشیه خلیج [فارس] در نگرانی و ترس از دولت جدید آمریکا به ریاست جوبایدن که از روز نخست تغییر تدریجی سیاست های آمریکا علیه آنها یعنی کشورهای مذکور را اعلام کرد.

پس حمایتش از ائتلاف سعودی در جنگ یمن را برداشت، آنچه را که نسل کشی ارامنه از سوی ترکیه خواند، را به رسمیت شناخت و هنوز تمایل زیادی به موضع اتیوپی در سد النهضه دارد، ضمن این که بایدن هیچ اقدامی برای برقراری تماس با رییس جمهور مصر نکرده است.

سوالی که این روزها با قدرت مطرح است این است که آیا قطار آرام سازی ترکیه که در آستانه راه اندازی است، تنها در قاهره، ریاض و ابوظبی توقف خواهد کرد یا در مسیر رفت یا برگشت به دمشق نیز سر خواهد زد که از نظر جغرافیایی به آنکارا نزدیک تر است؟ در این جا دو ن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عبدالباری عطوان: ایستگاه بعدی قطار آشتیِ اردوغان، دمشق است

عبدالباری عطوان: ایستگاه بعدی قطار آشتیِ اردوغان، دمشق است