مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 9 اردیبهشت 1400 ساعت 08:402021-04-29اقتصادي

تاثیر سد بالارود در کنترل سیلاب های مخرب سال های 97 و 98


مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان گفت: سد بالارود در زمان ساخت در سال های 97 و 98، سیلاب بالای 900 مترمکعب بر ثانیه را مهار کرده است.

- ایسنا/خوزستان مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان گفت: سد بالارود در زمان ساخت در سال های 97 و 98، سیلاب بالای 900 مترمکعب بر ثانیه را مهار کرده است.

فرهاد ایزدجو در مراسم آبگیری سدبالارود اندیمشک که امروز (9 اردیبهشت ماه) به صورت ویدئو کنفرانس با حضور رییس جمهور برگزار شد، اظهار کرد: سد بالارود یک سد مخزنی با سرمایه گذاری 645 میلیارد تومان است که از امروز آبگیری آن آغاز می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، وی افزود: این سد در شهر حسینیه اندیمشک و روی رودخانه بالارود و میان دو رودخانه دز و کرخه احداث شده است.

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان گفت: مخزن این سد 131 میلیون مترمکعب است و می تواند 100 میلیون مترمکعب آب های تنظیم نشده و سیلابی را تنظیم و برای مصارف پایین دست رهاسازی کند.

ایزدجو با اشاره به اهداف اساسی اجرای سد بالارود عنوان کرد: کنترل سیلاب های مخرب رودخانه بالارود که در سال های گذشته خسارت هایی به بار می آورد، از مهمترین اهداف اجرای این سد است.

وی افزود: این سد در زمان ساخت در سال های 97 و 98، سیلاب بالای 900 متر مکعب بر ثانیه را مهار کرده و دبی خروجی را به صورت تنظیم شده و در حد تاب آوری رودخانه پایین دست رهاسازی کر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاثیر سد بالارود در کنترل سیلاب های مخرب سال های 97 و 98

تاثیر سد بالارود در کنترل سیلاب های مخرب سال های 97 و 98