مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 9 اردیبهشت 1400 ساعت 09:452021-04-29بين الملل

بلینکن درباره خرید تسلیحات روسیه به آنکارا هشدار داد


وزیر امور خارجه آمریکا ضمن هشدار به ترکیه و دیگر متحدان آمریکایی نسبت به خرید سیستم های تسلیحاتی از روسیه، تاکید کرد، چنین خریدهایی هدف تحریم و خدشه دار شدن روابط با واشنگتن قرار می گیرند.

- وزیر امور خارجه آمریکا ضمن هشدار به ترکیه و دیگر متحدان آمریکایی نسبت به خرید سیستم های تسلیحاتی از روسیه، تاکید کرد، چنین خریدهایی هدف تحریم و خدشه دار شدن روابط با واشنگتن قرار می گیرند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از پایگاه خبری هیل، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در یک رویداد مجازی به ترکیه که مشغول مذاکره با روسیه درباره دومین خرید سامانه دفاع موشکی اس-400 است، اشاره کرد و گفت: این اقدام ممکن است براساس قانون مقابله با دشمنان آمریکا از طریق تحریم ها با مجازات هایی رو به رو شود.

وی افزود: ترکیه و به طور کلی همه شرکا و متحدان آمریکا باید از خرید آتی تسلیحات روسی از جمله سامانه های دفاع موشکی اس-400 اجتناب کنند.

بلینکن تصریح کرد: هرگونه معامله قابل توجه با شرکت های دفاعی روسیه نیز هدف قانون مقابله با دشمنان آمریکا از طریق تحریم ها قرار می گیرد و این جدا از تحریم هایی است که در حال حاضر اعمال شده اند.

آمریکا برای نخستین بار در دسامبر سال گذشته تحریم هایی را علیه ترکیه به خاطر خرید سامانه دفاع موشکی اس-400 در سال 2019 میلادی اعمال کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بلینکن درباره خرید تسلیحات روسیه به آنکارا هشدار داد

بلینکن درباره خرید تسلیحات روسیه به آنکارا هشدار داد