مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 10 اردیبهشت 1400 ساعت 07:452021-04-30سياسي

کاوشگر خورشیدی پارکر در چه مرحله ای است؟


کاوشگر خورشیدی پارکر ناسا در سال 2018 با هدف مطالعه خورشید از نزدیک پرتاب شد و هر دفعه به هدف خود نزدیک و نزدیک تر شده و رکورد جدیدی را ثبت می کند.

- کاوشگر خورشیدی "پارکر" ناسا در سال 2018 با هدف مطالعه خورشید از نزدیک پرتاب شد و هر دفعه به هدف خود نزدیک و نزدیک تر شده و رکورد جدیدی را ثبت می کند.

اخیرا در حالی که "پارکر" هشتمین چرخش خود به دور خورشید را آغاز کرده، رکورد جدیدی ثبت کرده و سرعت آن به بالای 330 هزار مایل در ساعت (532 هزار کیلومتر در ساعت) رسیده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از نیواطلس، کاوشگر خورشیدی پارکر اولین کاوشگری است که به یک ستاره نزدیک شده است.

آژانس فضایی آمریکا (NASA) در تاریخ 12 اوت 2018 مطابق با 21 مرداد 1397 نخستین کاوشگر خورشیدی خود را سوار بر موشک Delta IV متعلق به اتحادیه پرتاب های آمریکا(ULA) روانه مدار خورشید کرد تا بخش هایی از رازهای سربه مهر این ستاره را افشا کند.

کاوشگر خورشیدی پارکر مجهز به سپرهای حرارتی فوق العاده مقاوم است که قابلیت مقاومت در دمای 1377 درجه سانتی گراد(2500 درجه فارنهایت) را دارد و هنگام نزدیک شدن به خورشید و با وجود گرمای محیط، به گونه ای طراحی شده که دمای داخل آن 30 درجه سانتی گراد باقی بماند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاوشگر خورشیدی پارکر در چه مرحله ای است؟

کاوشگر خورشیدی پارکر در چه مرحله ای است؟