مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 10 اردیبهشت 1400 ساعت 08:452021-04-30سياسي

چرا امام زمان(عج) را غریبِ زمانه می گویند؟/اثرات داشتن دوست خوب


در ادبیات عامیانه غریب به کسی گفته می شود که از وطن خود دور شده باشد ولی در ادبیات دینی غریب کسی است که دوست خوب نداشته باشد.

- خبرگزاری مهر – گروه دین و آیین: یکی از دعاهایی که به خواندن آن بعد از هر نماز واجب در ماه مبارک رمضان سفارش شده است، دعایی است که با جمله اللَّهُمَّ أَدْخِلْ عَلَی أَهْلِ الْقُبُورِ السُّرُورَ آغاز می شود.

از پیامبر اکرم (ص) روایت شده هر که این دعا را در ماه رمضان بعد از هر نماز واجب بخواند، گناهان او تا روز قیامت آمرزیده شود.

این دعا توسط حجت الاسلام والمسلمین سید محمدباقر علم الهدی استاد حوزه علمیه تهران شرح داده شده است و امروز در هفدهمین روز از ماه مبارک رمضان با اشاره به فرازی از این دعا که می فرماید ا اَللّهُمَّ رُدَّ کُلَّ غَریبٍ که درباره اهمیت دوستی مطالبی تقدیم مهمانان ماه ضیافت الهی می شود: این دعاها پیام های انسان ساز و روشنگری دارد تا انسان را از تنهایی درونی خارج و خود را در جمع دوستان و آشنایان ببیند.

در ادبیات دینی اسلام، انسان ها در جامعه زندگی می کنند نه به صورت فردی و اگر هم گاهی از اوقات آداب و تکالیف فردی دارند این تکالیف فردی در راستای شدن و حضور در جامعه برای انسان ها تعریف شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا امام زمان(عج) را غریبِ زمانه می گویند؟/اثرات داشتن دوست خوب

چرا امام زمان(عج) را غریبِ زمانه می گویند؟/اثرات داشتن دوست خوب