مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 اردیبهشت 1400 ساعت 02:252021-04-30بين الملل

چرایی تمایل عربستان به عادی سازی روابط با ایران


عربستان الان برخلاف گذشته که اصلا به عادی سازی روابط با ایران تمایل نشان نمی داد ترغیب شده است، چون در یمن به بن بست رسیده و از سویی با بایدن بر سر چند موضوع اختلاف دارد که ترجیح می دهد هر چه زودتر مسایلش را با ایران حل کند .

- یک کارشناس مسایل بین الملل گفت: عربستان الان برخلاف گذشته که اصلا به عادی سازی روابط با ایران تمایل نشان نمی داد ترغیب شده است، چون در یمن به بن بست رسیده و از سویی با بایدن بر سر چند موضوع اختلاف دارد که ترجیح می دهد هر چه زودتر مسایلش را با ایران حل کند تا از موازنه قدرت در منطقه عقب نماند.

حسن بهشتی پور در گفت وگو با ایسنا با اشاره به اخباری که در رابطه با برگزاری مذاکرات منطقه ای میان ایران و عربستان مطرح شده، گفت: ایران و عربستان دو قدرت منطقه ای هستند و با هم بر سر نفوذ در منطقه رقابت دارند، در عین حال این دو کشور می توانند در سطح منطقه و در تعاملات دو جانبه همکاری داشته باشند و همکاری آنها طبعا خدمت و خیر بزرگی برای این دو کشور و منطقه دارد.

وی گفت: معتقدم تلاش ها برای عادی سازی روابط ایران و عربستان می تواند در آینده نزدیک به ارتقاء این روابط به سطح دوستانه نیز بینجامد.

کشورها همسایگان خود را انتخاب نمی کنند و این یک مساله ژئوپلیتیک است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرایی تمایل عربستان به عادی سازی روابط با ایران

چرایی تمایل عربستان به عادی سازی روابط با ایران