مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 اردیبهشت 1400 ساعت 05:002021-05-01اجتماعي

تهیه نقشه ژئوتوریسم چابهار از سوی محققان سازمان زمین شناسی


مدیرکل دفتر زمین شناسی دریایی سازمان زمین شناسی از تهیه و انتشار نقشه ژئوتوریسمی چابهار در مقیاس یک پنجاه هزارم در راستای توسعه زیرساخت های دریا محور به همت کارشناسان این مجموعه همزمان با روز ملی خلیح فارس خبر داد.

- مدیرکل دفتر زمین شناسی دریایی سازمان زمین شناسی از تهیه و انتشار نقشه ژئوتوریسمی چابهار در مقیاس یک پنجاه هزارم در راستای توسعه زیرساخت های دریا محور به همت کارشناسان این مجموعه همزمان با روز ملی خلیح فارس خبر داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر مسعود زمانی پدرام با بیان این که سازمان زمین شناسی مسوول انجام بررسی ها و مطالعات پایه و بنیادین مرتبط با علوم زمین در کشور است، گفت: پژوهش ها و مطالعات پدیده های زمین شناختی ارزشمند برای بهره برداری گردشگری نیز در زمره اینگونه مطالعات قرار می گیرد و مسئولیت مطالعه، شناسایی و معرفی میراث زمین شناختی کشور به صورت وظیفه ای قانونی طی تصویب نامه هیات وزیران در سال 1390 به این سازمان است.

وی سازمان زمین شناسی را محور مطالعات مربوط به ژئوپارک، ژئوتوریسم و میراث زمین شناختی در کشور دانست و خاطرنشان کرد: ارزیابی و امکان سنجی ژئوسایت ها و ایجاد ژئوپارک (زمین گردشگاه) در مناطق گردشگرپسند ساحلی-دریایی و جزایر ایرانی، در راستای توسعه دریا محور و اشتغال زایی برای مردم کمتر برخوردار ر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تهیه نقشه ژئوتوریسم چابهار از سوی محققان سازمان زمین شناسی

تهیه نقشه ژئوتوریسم چابهار از سوی محققان سازمان زمین شناسی