مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 اردیبهشت 1400 ساعت 07:052021-05-01اجتماعي

چالش دامداران در مناطق حفاظت شده محیط زیست/خطر بیخ گوش حیات وحش


مدیرکل حفظ محیط زیست خراسان جنوبی گفت: ورود دام های غیر مجاز جهت تعلیف در منطقه حفاظت شده درمیان- سربیشه نگرانی هایی را ایجاد کرده که با ادامه روند خطراتی را منجر خواهد شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، حسن اکبری صبح شنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: ورود دام های غیر مجاز جهت تعلیف در منطقه حفاظت شده درمیان سربیشه نگرانی هایی را ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه منطقه حفاظت شده درمیان سربیشه تنها زیستگاه حفاظت شده قوچ اوریال در شرق کشور است، افزود: طی هفته های گذشته شاهد حضور تعداد زیادی دام غیر مجاز بوده ایم که اگر در راستای این چالش چاره اندیشی نشود، لطمات سنگینی به منطقه می شود.

اکبری با اشاره به خشکسالی ها بیان کرد: کاهش شدید رویش پوشش گیاهی، از بین رفتن پوشش گیاهی موجود، کمبود شدید علوفه برای حیات وحش منطقه، سرایت بیماری های واگیر دار به حیات وحش، خسارت وحوش به مزارع و باغات کشاورزان و نارضایتی جوامع محلی از جمله خطرات حضور دام های غیر مجاز در منطقه هستند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی بیان کرد: از دامداران خواستاریم قبل از اعمال قانون با رعایت حدود از چراندن دام های خود در این مناطق خودداری کنند.

وی خواستار خروج دام دامداران از منطقه حفاظت شده شد و افزود: دامداران تعلف غیر مجاز در صورت مشاهده از سوی ماموران یگان حفاظ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چالش دامداران در مناطق حفاظت شده محیط زیست/خطر بیخ گوش حیات وحش

چالش دامداران در مناطق حفاظت شده محیط زیست/خطر بیخ گوش حیات وحش