مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 اردیبهشت 1400 ساعت 14:152021-05-01پزشكي

ماجرای سردردهای گرم و سرد


آیا واقعا هوای گرم و سرد یا نوع مزاج فرد می تواند سبب ابتلا به سردرد شود؟ - به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روزنامه جام جم نوشت: شاید تا به حال به دنبال ابتلا به یک سردرد چند ساعته یا چند روزه، برخی از قدیمی ترها علت آن را ناشی از سردی یا گرمی مزاج عنوان کرده باشند.

البته گاهی هم دلیل سردرد را به گرما و سرمای هوا ربط می دهند اما آیا واقعا هوای گرم و سرد یا نوع مزاج فرد می تواند سبب ابتلا به سردرد شود؟ برای بررسی بیشتر و اطلاع از درستی یا نادرستی این باور با دکتر سیدمهدی میرغضنفری، پزشک متخصص فیزیولوژی، پژوهشگر طب سنتی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ارتش گفت وگو کرده ایم که خلاصه پاسخ های ایشان را در ادامه می خوانید.

سردرد یا به علت خروج وضعیت مزاجی مغز یا بدن از حالت طبیعی که ناشی از سوءمزاج است، اتفاق می افتد یا به دلیل ضربه و آسیب به سر و مغز.

از دیدگاه طب سنتی 20 نوع سردرد طبقه بندی شده که یکی از آنها انواع و اقسام سردردهای ساده است و به گرم و سردشدن مزاج بستگی دارد.

سردردهای ساده دو نوع گرم و سرد دارد که هر کدام آنها می تواند به علل خارجی یا داخلی ایجاد شود.

عوامل داخلی معمولا به دنبال خوردن و آشامیدن و علت های خارجی به سبب مجاورت با تابش آفتاب، گرما و سرمای هوا و عوامل موضعی ایجاد می شود که می تواند روی بدن و مغز تأثیر گذاشته و باعث سردرد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ماجرای سردردهای گرم و سرد

ماجرای سردردهای گرم و سرد