مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 اردیبهشت 1400 ساعت 04:302021-05-02پزشكي

کاهش 7 درصدی آمار سزارین در کرمانشاه


معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: طی یک دهه گذشته آمار سزارین در استان از 54 درصد به 47 درصد کاهش پیدا کرده است.

- ایسنا/کرمانشاه معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: طی یک دهه گذشته آمار سزارین در استان از 54 درصد به 47 درصد کاهش پیدا کرده است.

دکتر بهمن روشنی اظهار کرد: این آمار نشان می دهد مادران باردار رغبت بیشتری به زایمان طبیعی پیدا کرده اند که این استقبال در میان مادران نخست زا نمود بیشتری دارد.

وی گفت: سال گذشته بیش از 25 هزار زایمان طبیعی و سزارین در استان کرمانشاه انجام شده که از این تعداد 53 درصد معادل 13 هزار زایمان به صورت طبیعی بوده است.

روشنی با بیان اینکه با هر بار سزارین ریسک بارداری پرخطر افزایش پیدا می کند، گفت: باید این خطرات به مادران باردار هشدار داده شود که در این رابطه طی چند سال اخیر تلاش های زیادی برای آموزش مادران انجام شده، تا مادران روش باداری خود را اگاهانه انتخاب کنند.

وی ادامه داد: برای افزایش زایمان طبیعی علاوه بر آموزش مادران، روش های کاهش درد غیردارویی نیز به کار گرفته می شود که در این زمینه می توان از طریق رایحه درمانی، گرما درمانی و سرما درمانی، درد را در تا حد قابل تحملی برای مادران کاهش داد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش 7 درصدی آمار سزارین در کرمانشاه

کاهش 7 درصدی آمار سزارین در کرمانشاه