مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 اردیبهشت 1400 ساعت 10:202021-05-02اقتصادي

هشدار یک مسوول درباره خطر کمبود ذخایر دارو در کشور


رییس کمیسیون اقتصاد سلامت اتاق بازرگانی تهران می گوید، اصرار بر تداوم برخی سیاست های غلط، می تواند به ذخایر دارویی کشور آسیب وارد کند.

محمود نجفی عرب در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: متاسفانه با وجود آنکه بخش خصوصی در طول سال های گذشته بارها اعلام کرده که باید روند تخصیص ارز 4200 تومانی برای دارو متوقف شود اما در عمل ما نه تنها شاهد اجرای این درخواست نبودیم که حتی در سال 1400 نیز این سیاست اجرایی خواهد شد.

وی با بیان اینکه در میان سیاست گذاران توجه به نظر کارشناسان چندان اهمیت ندارد، توضیح داد: اگر بنا بود به نظر و هشدارهای ما گوش بدهند، قطعا روند تخصیص این ارز متوقف می شد و با شیوه های دیگری حمایت از اقشار کم درآمد و بیماران ادامه می یافت که بخش خصوصی در این زمینه نیز پیشنهادهای قابل دفاعی ارائه کرده بود.

رییس کمیسیون اقتصاد سلامت اتاق بازرگانی تهران، با اشاره به مشکلاتی که در روند تخصیص ارز 4200 تومانی از سال گذشته وجود داشته، اظهار کرد: ما در کنار آنکه به فلسفه اصلی این ارز انتقاد داریم، از سوی دیگر در عرصه عمل نیز می بینیم که برای واردات بسیاری از داروها یا مواد اولیه، تخصیص ارز با کندی صورت می گیرد و این موضوع برای فعالان صنعت دارو مشکل آفرین می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار یک مسوول درباره خطر کمبود ذخایر دارو در کشور

هشدار یک مسوول درباره خطر کمبود ذخایر دارو در کشور