مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 13 اردیبهشت 1400 ساعت 11:552021-05-03اقتصادي

480 کیلومتر از انهار گیلان لایروبی شد


معاون حفاظت و بهره برداری آب منطقه ای گیلان با اشاره به لایروبی 95 درصد انهار و زهکش های استان، گفت: حدود 480 کیلومتر لایروبی انجام شده است.

- گفت: هر ساله به منظور افزایش راندمان شبکه های آبیاری و انهار به دلیل رشد گیاهان و شیب کم موجود در جلگه، انهار و زهکش ها لایروبی می شوند که تاکنون حدود 480 کیلومتر از انهار و زهکش ها در استان لایروبی شده اند.

وی با بیان اینکه بیش از 95 درصد انهار و زهکش های استان لایروبی شده اند، تصریح کرد: در مجموع برای امسال لایروبی حدود 500 کیلومتر از انهار و رودخانه های استان برنامه ریزی شده است.

خانی پور با اشاره به وجود 370 سردهنه خاکی در سطح استان گیلان، افزود: 356 مورد از این سردهنه ها بازسازی و آبگذاری و مابقی نیز در اسرع وقت آبگذاری خواهند شد.

معاون حفاظت و بهره برداری آب منطقه ای گیلان با تاکید بر استفاده از تمامی منابع آبی موجود در جهت تأمین آب کشاورزی ادامه داد: حدود 60 درصد از ایستگاههای پمپاژ و چاه های عمیق تا کنون سرویس و راه اندازی شده و مابقی نیز در صورت نیاز وارد مدار بهره برداری خواهند شد.

وی ادامه داد: کشاورزان عزیز گیلانی ضمن رعایت تقویم زراعی، از اولین مرحله آبگذاری که هم اکنون در کانال های آبیاری جاری است، در جهت نشاکاری برنج استفاده کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

480 کیلومتر از انهار گیلان لایروبی شد

480 کیلومتر از انهار گیلان لایروبی شد