مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 13 اردیبهشت 1400 ساعت 13:402021-05-03اقتصادي

حقابه تالاب بختگان تخصیص یابد/پایش روزانه فلامینگوها


اگر حقابه زیست محیطی تالاب بختگان تخصیص نیابد و اتفاق تلفات پرندگان مهاجر تکرار شود ناچار از مسیر حقوقی موضوع خسارت به محیط زیست را پیگیری خواهد کرد.

- ، حمید ظهرابی اظهار داشت: نتیجه پایش های ماهیانه که از اسفندماه شروع شده است نشان می دهد فلامینگوها مطابق هر سال در سال جاری نیز در تالاب بختگان جوجه آوری دارند.

وی با اظهار تأسف از تلفات سال های قبل ابراز داشت: در سال گذشته به علت افزایش بارندگی و رهاسازی بخشی از حق آبه تالاب تلفات کاهش چشمگیری داشت اما امسال علی رغم رهاسازی حقابه به دلیل کاهش شدید بارندگی ها که در پنجاه سال اخیر بی سابقه بوده، وقوع بحران در این زمینه قابل پیش بینی است لذا اداره کل حفاظت محیط زیست فارس با استمرار پایش های روزانه راهکارهای دیگر حفاظتی را در دست بررسی دارد و با تشکیل کارگروهی متشکل از اساتید دانشگاه شیراز، کارشناسان محیط زیست و سمن ها برنامه نجات بخشی اضطراری فلامینگوها را در دست تهیه و اجرا دارد.

مدیرکل محیط زیست فارس افزود: در دو سال گذشته علی رغم بهبود شرایط بارندگی ها و رهاسازی حقابه محیط زیستی با پیش بینی وقوع خشکسالی های احتمالی تیمی از مشاورین خبره از سراسر کشور گرد هم آوردیم و ضمن بررسی سوابق امر و تجربیات بین المللی تمام راهکارهای ممکن را بررسی کرده ایم و همین طور با همکاری دان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حقابه تالاب بختگان تخصیص یابد/پایش روزانه فلامینگوها

حقابه تالاب بختگان تخصیص یابد/پایش روزانه فلامینگوها