مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 اردیبهشت 1400 ساعت 06:052021-05-05پزشكي

غربالگری 17 هزار مادر باردار از لحاظ کرونا در کردستان/748مادر باردارکرونا گرفته اند


معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه 767 ماما در حوزه بهداشتی و درمانی استان، فعالیت دارد، گفت: از سال گذشته تاکنون 17 هزار و 682 مادر باردار در سامانه سیب توسط ماماهای فعال استان از لحاظ کرونا غربالگری شده اند.

- صدیق جدیدالاسلامی در گفت وگو با خبرنگار فارس در سنندج، با اشاره به روز جهانی ماما اظهار کرد: از سوی سازمان بهداشت جهانی و کنفدراسیون بین المللی مامایی، پنجم ماه می مصادف با 15 اردیبهشت به عنوان روز جهانی ماما نام گذاری شده است تا فرصتی برای قدردانی از خدمات و زحمات این عزیزان فراهم شود .

وی با بیان اینکه امسال با توجه به پاندمی کووید 19، شرایط متفاوتی را تجربه می کنیم افزود: در حال حاضر همکاران ماما نیز هم دوش سایر گروه های پزشکی درگیر مشکلات ناشی از بیماری شده اند، افزود: از این تعداد یک هزار و 367 نفر مشکوک به کرونا تست گرفته شده که 748 نفر آن مثبت اعلام شد.

جدیدالاسلامی با اشاره به اینکه سال گذشته یک هزار و 251 مادر باردار مشکوک به کرونا جهت بررسی بیشتر به واحدهای ارائه خدمت در مراکز منتخب کووید 19 ارجاع شدند، افزود: از این تعداد 195 مادر باردار مبتلا به کرونا در استان بستری و تحت مداوا قرار گرفتند.

این مقام مسئول با بیان اینکه در سال گذشته 655 مادر مبتلا به کرونا در حوزه بهداشتی توسط مراقبین سلامت و کارکنان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

غربالگری 17 هزار مادر باردار از لحاظ کرونا در کردستان/748مادر باردارکرونا گرفته اند

غربالگری 17 هزار مادر باردار از لحاظ کرونا در کردستان/748مادر باردارکرونا گرفته اند