مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 17 اردیبهشت 1400 ساعت 07:002021-05-07اقتصادي

آبگیری بیش از 70 درصد سازه های آبخیزداری خراسان جنوبی در بارندگی های اخیر


مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی اظهار کرد: بیش از 70 درصد سازه های آبخیزداری خراسان جنوبی در بارندگی های اخیر آبگیری شد.

- ایسنا/خراسان جنوبی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی اظهار کرد: بیش از 70 درصد سازه های آبخیزداری خراسان جنوبی در بارندگی های اخیر آبگیری شد.

علیرضا نصرآبادی، پنج شنبه شب 16 اردیبهشت به رسانه ها اعلام کرد: ب اثر بارندگی های چند روز گذشته از 2 هزار و 200 سازه استان، بیش از هزار و 600 سازه آبگیری شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، وی گفت: در این مدت 15 میلیون متر معکب روان آب در پشت این سازه ها ذخیره سازی شد.

نصرآبادی با اشاره به اینکه بیشتر این سازه های در بالادست قنات ها ساخته شده تا سبب افزایش دبی قنات ها شود، افزود: آبگیری سازه های آبخیزداری سبب شده تا در چند روزه آینده دبی آب قنات های حدود 700 روستا افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه روان آب سالانه استان حدود 700 میلیون متر مکعب است که با وجود اقدامات انجام شده فقط 80 میلیون متر مکعب در پشت سازه های آبخیزداری مهار می شود، گفت: از سال 97 و از محل صندوق توسعه ملی نهضت آبخیزداری در استان آغاز شده است.

نصرآبادی یادآور شد: قرار است امسال نیز به میزان 3 برابر سال گذشته، یعنی حدود 22 میلیارد تومان برای ساخت سازه های آبخیزداری به استان اختصاص یابد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آبگیری بیش از 70 درصد سازه های آبخیزداری خراسان جنوبی در بارندگی های اخیر

آبگیری بیش از 70 درصد سازه های آبخیزداری خراسان جنوبی در بارندگی های اخیر